Dirigenten

Tidlig i året 2020 ble det klart at LMK ville trenge ny dirigent. Etter sonderinger ble det klart at Kjetil Aaman var en kandidat. Kjetil Aaman er en norsk musiker og dirigent. Han var fra 1984 til 2012 nasjonal musikkfaglig konsulent i Ung i Kor, og siden 2012 hadde han samme funksjon i Norsk Sangerforum. Han har et omfattende engasjement i internasjonalt, særlig europeisk, musikkliv. Fra 2000 til 2009 var han styremedlem i European Choral Association – Europa Cantat.

Kjetil var vår dirigent i perioden 2013 -2018. Han ledet mannskoret suksessfullt gjennom mange krevende konserter og oppgaver i denne perioden. Dessverre var det ikke mulig å fortsette samarbeidet den gang, og han fratrådte i mai 2018. Nå er vi veldig glade for at han er tilbake som vår dirigent. Vi ser fram til spennende og musikalske opplevelser i tiden som kommer.