Ny dirigentavtale i havn !

Torsdag 25. juni skrev styret i LMK kontrakt med ny dirigent. Valget falt på Kjetil Aaman. Kjetil Aamann er en norsk musiker og dirigent. Han var fra 1994 til 2012 nasjonal musikkfaglig konsulent i Ung i Kor, og siden 2012 i Norsk sangerforum. Han har et omfattende engasjement i internasjonalt, særlig europeisk, musikkliv. Fra 2000 til 2009 var han styremedlem i European Choral Association -Europa Cantat. Kjetil var vår dirigent i perioden 2013 – 2018. Han ledet mannskoret suksessfullt gjennom mange krevende konserter og oppgaver i denne perioden. Dessverre var det ikke mulig å fortsette samarbeidet den gang da han fratrådte i mai 2018, men nå er vi glade for at han er tilbake. Vi ser fram til spennende og musikalske opplevelser i tiden som kommer.