Viktig melding til de påmeldte til seminar i Den Norske Opera 14. januar 2024

Vi får utlevert to nøkkelkort. Mads og jeg tar ansvar for hvert vårt kort.

Velkommen Bærumkoret, Lørenskog mannskor og Skikoret til vårt seminar i Den Norske Opera søndag 14. januar. Vi møter i god tid, det vil si kl. 09.45 ved personalinngangen til Operaen. Inngangen ligger mot sjøsiden. Der blir dere møtt av meg som har hentet de elektroniske adgangskortene vi må bruke for å komme gjennom dører og forbi vekterne som sitter innenfor. Hvert kor får to kort.

Vi er 85 sangere og dirigenter som skal inn på en gang og det tar tid. Vi slippes en av gangen gjennom to sluser og det blir kontrollert at bare korenes medlemmer kommer gjennom. Til det bruk har vi oversendt de navnelistene vi har fått fra korene til operaen, og dere vil bli haket av. Til høyre etter slusene er det heis som tar dere opp i 3. etasje. Heisene har også begrensninger på ca. 10 personer ad gangen. Begynn straks dere er gjennom slusene å ta heisen opp i 3. etasje. En med adgangskort bør bli med første pulje.

Vel kommet opp og ut av heisen, tar dere til venstre og møter en dør som må åpnes med adgangskortet. Føler på veggen til høyre for døren. Døren fører inn til en korridor og gå til enden av den og ta til høyre gjennom en ny korridor. Da skal dere ha store vinduer på høyre side med utsikt til et atrium. Følg denne korridoren til enden. Her vil dere finne Balettsalen og Korsalen som vi skal være i.

Den første timen har korene felles informasjon i Balettsalen. Det skal være plassert ut tilstrekkelig mange stoler til alle. Siden deler vi oss og noen går over i Korsalen. I Korsalen har operakoret sine øvelser og de stolene som står her er tilpasset den enkelte korist i Operakoret. De må ikke flyttes på eller justeres. Vi er jo gjester i dette rommet.

Lunsj er etter timeplanen satt til mellom 12.30 og 13.00. Lunsjen tar vi i operaens kantine som er i samme etasjen som vi er i. Dere vil bli fulgt dit. Kantinen er ikke betjent, men det skal finnes en automat for mineralvann. Mener det også er en kaffeautomat. Ta med matpakke og eventuelt en termos med drikke. Drikke er viktig for sangere så ta gjerne med en vannflaske med noe på. Tiden er dessverre for knapp til at man kan gå til en kafe i nærheten.

Se dere godt omring og orienter dere om toaletter. I korridorene skal det være flere.

Til slutt: Husk å levere adgangskortene til vakten i første etasje når vi går. Kortene er programmert for vår tid i huset og kan ikke brukes senere. Kortene er heller ikke en suvenir. Akershus Sangerforum må betale et gebyr for kort som ikke leveres tilbake.

Da sees vi på søndag og håper på et godt utbytte av seminaret for den enkelte og for korene.

Vennlig hilsen

Christian Fr. Kierulf